INTERNÍ NAVIGACE
HomeNovinkyAdaptační kurz pro první ročníky

Adaptační kurz pro první ročníky

Adaptační kurz pro první ročníky

Důležitou součástí počáteční etapy středoškolského studia je pro nové žáky studijních oborů naší školy již po několik let adaptační kurz. Stejně jako loni i letos okolnosti naštěstí umožnily jeho uspořádání v krásném prostředí Morava Campu v Mohelnici. Žáci čtyř tříd (1. OMA, 1. OMB, 1. SČ a 1. ZVS) zde tak pod vedením svých třídních učitelů po tři dny, od úterý 14. do čtvrtka 16. září, navazovali nová přátelství a utvářeli týmového ducha tříd při mnoha různých aktivitách a soutěžích.

 

Protože uspořádání, a především kvalitní realizace adaptačního kurzu má velký vliv na dobré vztahy i celkové klima jak jednotlivých tvořících se tříd, tak celé školy, bylo jeho konání v letošním školním roce finančně podpořeno z projektu Pardubického kraje I-KAP II, prevence předčasných odchodů ze vzdělávání, spolufinancovaného Evropskou unií.

 

I díky tomu mohl garant kurzu a nová posila pedagogického sboru naší školy, Mgr. Libor Podhorný k jeho uspořádání přizvat profesionály z agentury HraNa, kteří pro zúčastněné žáky naší školy připravili celou řadu kolektivních her a aktivit.

 

Úvodním programem, který agentura pod vedením Václava Schwaba připravila na úterní večer byla komunikační aktivita Pád letadla. Žáci byli v rámci motivačního úvodu postaveni do situace, že skončili jako přeživší po pádu letadla na ostrově a zbylo jim jen patnáct předmětů. Tyto předměty byly jasně dány a jejich úkolem bylo, seřadit je od těch pro přežití nejdůležitějších po ty nejméně důležité. Tuto aktivitu nejdříve plnili jako jednotlivci, poté v menších skupinkách, a nakonec jako celá třída.

 

Cílem uvedené aktivity je „nacvičit“ si komunikaci ve třídě a umění dělat kompromisy v důležitých rozhodnutích, které třídu za 4 roky studia čekají. Také je při ní hezky vidět, které osobnosti budou ve třídě průbojnější, a kteří studenti naopak „půjdou s davem“.

 

Ve středu dopoledne následovaly aktivity zaměřené na týmovou spolupráci a prohlubování důvěry mezi žáky. Jednou z aktivit byl tzv. Pád důvěry, kdy z vyvýšeného místa vždy jeden z nich padal do náruče svým spolužákům. Je prokázáno, že žáci po absolvování této aktivity většinou více důvěřují jeden druhému a navzájem se dokážou podpořit v mnoha dalších situacích.

 

Vyvrcholením celého programu byla celoodpolední hra Pevnost Boyard. Aktivita je inspirována známou francouzskou televizní soutěží a upravená pro naše potřeby. Každé skupince byl přidělen instruktor, který plnil funkci legendárního Paklíče a na stanovištích vždy vysvětloval pravidla. Plnění úkolů na jednotlivých stanovištích opět vyžadovalo týmovou spolupráci, a to jak při fyzických, tak logických úkolech. Zakončením programu je návštěva pokladnice, kde mají žáci za úkol co nejrychleji nasbírat plnou nádobou „zlatého písku“ – v našem případě rýže. Zlatý písek týmy dopravují do nádoby štafetovým během s pomocí lžíce. Vyhrává ten, který naplní nádobu jako první, ostatní týmům jsou pak pro stanovení pořadí nádoby se „zlatým pískem“ zváženy na kuchyňské váze.

 

 

Share With: