INTERNÍ NAVIGACE
HomeBPC kartaOdborná praxe na Milovech

Odborná praxe na Milovech

Odborná praxe na Milovech

Rámcový i školní vzdělávací program studijního oboru bezpečnostně právní činnost, který je realizován pod metodickým dohledem ministerstva vnitra předepisují žákům osvojení celé řady dovedností, které nemohou získat ve školních lavicích. Proto jsou součástí výuky oboru také týdenní odborné kurzy, realizované na konci prvního a druhého ročníku.

 

V krásném prostředí Českomoravské Vysočiny, v rekreačním zařízení školy u obce Milovy absolvovali ve druhém a třetím červnovém týdnu tyto kurzy žáci obou tříd druhého ročníku. Pokud jde o jejich náplň, na veřejnosti bývají takové aktivity často prezentovány trochu zavádějícím způsobem jako kurzy přežití. Ve skutečnosti se však jedná o celou škálu činností z oblasti branné výchovy a zdravovědy. Rozsahu a náročnosti realizovaných aktivit odpovídá i početný realizační tým, tvořený jak odbornými učiteli oboru (Mgr. Václav Fikar, Mgr. Petr Kadlec, MBA a Mgr. Stanislav Dobeš), na jejichž bedrech leží především zmíněná branná příprava, tak Mgr. Hanou Konečnou a Mgr. Kateřinou Flassigovou, kde obě kolegyně disponují jak průkazem zdravotníka zotavovacích akcí, tak bohatými zkušenostmi s pobytem a tábořením v přírodě. V roli instruktorů a figurantů se kurzů každoročně účastní také absolventi oboru. Vzhledem k tomu, že řada z nich již slouží v řadách ozbrojených složek, nebo pokračuje ve studiu na vysokých školách se stejným zaměřením představuje jejich zapojení skvělou příležitost pro propojení školní výuky se skutečnou praxí.

 

Náplní jednotlivých dní kurzu byla zdravověda, první pomoc, pátrání po osobách v terénu a další modelové situace. Jeden den byl věnován orientačnímu pochodu v náročném terénu Žďárských vrchů o délce více než 15 kilometrů, kterému předcházela důkladná topografická příprava. Dalším zaměstnáním žáků byl nácvik bojového maskování a ukrytí v terénu, přičemž tato aktivita vrcholila stavbou improvizovaných přístřešků, v kterých žáci v okolí základny následně přenocovali. Třída 2. BČB při krásných patnácti, ale třída 2. BČA o týden dříve při pouhých pěti stupních celsia! V rámci nácviku pobytu v přírodě si žáci vyzkoušeli třeba filtraci vody nebo rozdělání ohně s pomocí křesadla. Jako červená niť se pak celým kurzem vinula nutnost týmové spolupráce a zajištění spojení a komunikace s pomocí vysílaček, tedy dovednosti, bez kterých si lze jakoukoliv činnost v rámci ozbrojených složek nebo IZS jen těžko představit.

 

Share With: