INTERNÍ NAVIGACE
HomeVýukové aktivityŽáci ISŠ na simulaci jednání orgánů Evropské unie

Žáci ISŠ na simulaci jednání orgánů Evropské unie

Žáci ISŠ na simulaci jednání orgánů Evropské unie

Získat nové zkušenosti, rozšířit si obzory, porovnat své schopnosti a znalosti s žáky dalších středních škol“. Tak vidí Daniel Franke a Lukáš Kaděra, žáci 2. ročníku studijního oboru bezpečnostně-právní činnost důvody své účasti na simulaci Rozhoduj o Evropě – Staň se na den tvůrcem evropské politiky, která se konala ve čtvrtek 10. listopadu na Krajském úřadě v Pardubicích. Cílem akce, každoročně pořádané brněnskou společností EUTIS o.p.s. s podporou regionálních Eurocenter a řady dalších partnerů je přiblížit zájemcům z řad studentů středních škol daného kraje fungování vybraných orgánů Evropské unie a také průběh legislativního procesu, ve kterém jsou v rámci společenství připravovány a schvalovány nové právní předpisy.

 

Díky tomu se Lukáš Kaděra po dobu trvání simulace proměnil na ministra vnitra, který v rámci jednání Rady Evropské unie zastupoval zájmy Švédského království, zatímco jeho spolužák Daniel Franke hájil barvy euroskeptické frakce Identita a demokracie. Předmětem jejich jednání byl návrh Nařízení o transparentnosti a cílení politické reklamy, tedy téma velmi aktuální a důležité. Než došlo k hlasování o finální podobě dokumentu, vyzkoušeli si účastníci semináře dvě kola odděleného a jedno společné jednání obou orgánů EU, při kterých bylo hlasováno o celé řadě pozměňovacích návrhů. Před vyhlášením výsledků dostali účastníci semináře ve třech samostatných skupinkách možnost debatovat s regionálními odborníky na problematiku EU a v rámci workshopu navrhnout náměty a témata pro její zlepšení.

 

Výjezdu do Pardubic předcházela tři konzultační setkání na půdě školy, v rámci kterých žáky připravil a potřebnými znalostmi „nabrífoval“ učitel společenskovědních předmětů PhDr. Pavel Petr. Jednalo se přitom již o pátou nebo šestou účast naší školy na této akci. Ačkoliv Lukáš Kaděra ani Daniel Franke na rozdíl od některých svých předchůdců nestanuli na stupních vítězů, je třeba jejich zodpovědnou přípravu, a především důstojnou reprezentaci ISŠ v náročné konkurenci studentů řady dalších středních škol, mezi kterými převažovala gymnázia považovat za úspěch.

Share With: